¤
¤
¤
¤
¤
¤
¤
¤
¤
¤
¤
¤
¤
|
|
|
Podstawy
data: 24.01.2006 ¤ 19:02 ¤ autor: fifi
|
Opis funkcji edytora (góra):
Jednostki - Units (F1)
Ustawianie jednostek na mapie, podzielonych na strony konfliku podzielonych na:
Air - pojazdy latające
Armored - pojazdy opancerzone
Car- pojazdy nieopancerzone
Man - ludzie
Mines - miny
Objects - obiekty
Sounds - dźwięki
Oprócz klasy jednostki, można ustawić stopień (od szeregowca do pułkownika); sterowanie (opcje "do grania" wykorzystuje się tylko w misjach multiplayer); specjalny (w szyku, w transporcie, w locie), zamek (czy do pojazdu można wsiąść lub nie), oraz predyspozycje (odporność na odnoszone rany); kondycje fizyczną; paliwo; i ilość amunicji. Pole "Inicjacja" służy do wpisywania skryptów. Prawdopodobieństwo obecności odpowiada za szanse na pojawienie się jednostki w %. Rozrzut zwiększa strefe, w którym może pojawić się dana jednostka.
Grupy - Groups (F2)
Ustawianie grup na mapie, podzielonych na:
Zachód/Piechota
pluton piechoty - ośmiu żołnierzy i oficer
pluton piechoty zmecanizowanej - ośmiu żołnierzy, oficer, i M113
Zachód/Opancerzone
pluton czołgów M1A1 - 4 czołgi M1A1
pluton czołgów M60 - 4 czołgi M60
Wschód/Piechota
pluton piechoty - ośmiu żołnierzy i oficer
pluton piechoty zmecanizowanej - ośmiu żołnierzy, oficer, i BMP
Wschód/Opancerzone
pluton czołgów T80 - 4 czołgi T80
pluton czołgów T72 - 4 czołgi T72
Wyzwalacze - Triggers (F3)
Najważniejsze funkce wyzwalaczy to aktywacja skryptów, i zakończeń misji.
Możliwe jest kilka zakończeń, aby wyzwalacz zadziałał, należy w polu "Aktywacja" podać jedną ze stron konfliktów, albo zdecydować się na aktywacje przez element logiczny lub przez radio. Skrypty wpisuje się w pola "Warunek" ; "Przy aktywacji" ; "Przy dezaktywacji". Okno "Efekty" odpowiada za dźwięki i cutscenki.
Punkty trasy - Waypoints (F4)
Określają trase jednostki. Jest kilka rodzajów punktów trasy:
Ruszaj - jednostka pójdzie we wskazane miejsce
Zniscz - jednostka zniszczy wskazaną jednostke wroga
Wsiadaj - jednostka wsiądzie do wskazanego pojazdu
Znajdź i zniszcz - jednostka pójdzie we wskazane miejsce, i rozpocznie poszukiwanie wrogów
Dołącz - jednostka dołączy do wskazanej jednostki
Dołacz i poprowadź - jednostka prejmie dowództwo nad zaznaczoną
Wysiądź - jednostka wysiądzie z pojazdu w którym aktualnie przebywa
Przełącz - jednostka wykona od nowa wszystkie swoje punkty trasy
Załaduj - jednostki tej samej grupy co pojazd wejdą do niego
Wyładuj - jednostka tej samej grupy co pojazd wysiądą z niego
Wyładuj transport - pojazd wyładowuje jednostki przebywające na jego pokładzie
Utrzymaj - jednostka po dotarciu we wskazane miejsce, zatrzymuje się i broni je
Warta - jednostka po dotarciu we wskazane miejsce, po obronieniu go idzie do następnego punktu trasy
Pilnuj - jednostka po dotarciu we wskazane miejsce, atakuje każdą zauważoną jednostke wroga
Mów - jednostka mówi do wskazanej (przy wykorzustaniu skryptu)
Zaplanowany - aktywuje skrypt po dotarciu jednostki do poprzedzjącego go punktu trasy
Wsparcie - jednostka udziela wskazanej jednostce wsparcia (np. leczenia, naprawy)
Synchronizacja - Synchronize (F5)
Synchronizacja punktów trasy
Znaki - Markers (F6)
Znaki, które pojawiają się podczas misji na mapie
Opis funkcji edytora (prawy bok):
Zaawansowany/Łatwy: zwiększenie/zmniejszenie ilości opcji edytora
Okno "Intel": można w nim podać nazwę misji, czas i warunki atmosferyczne podczas trwania misji, sojusze partyzantów oraz opis (nie wyświetla się on nigdzie).
Wczytaj: wczytanie misji
Scal: scalenie misji z drugą
Zapisz: zapisanie misji (jako misja w edytorze, misja samodzielna sp, misja samodzielna mp)
Wyczyść: oczyszczenie mapy z jednostek
Misja:
wstęp - intro
misja właściwa
wynik: wygrana - outro w przypadku wygranej
wynik: przegrana - outro w przypadku przegranej
Pokaż/Ukryj ID: pokazywanie ID obiektów na mapie (dostępne od wersji 1.75)
Pokaż/Ukryj tekstury: pokazywanie tekstur mapy (dostępne od wersji 1.75)
Podgląd: włączenie misji
Kontynuuj: kontynuowanie grania w misje
Przerwij: wyjście z edytora
Pozostałe pytania:
Jak skasować jednostkę?
Zaznaczyc ją, i jednocześnie naciśnąć "ctrl" i "x"
Jak skopiowac/wkleić jednostke
"ctrl" i "c" (kopiowanie); "ctrl" i "v" (wklejanie)
Jak odłączyć jednostke od grupy?
Zaznaczyć ją, nacisnąć F2, i przeciągnąć niebieską linie w jakieś puste miejsce na mapie
Jak dołączyć jednsotke do grupy?
Zaznaczyć ją, nacisnąć F2, i przeciągnąć niebieską linie na dowódce grupy
Co zrobić aby helikopter tuż po zaczęciu misji był w locie?
W polu "specjalny" helikoptera zaznaczamy opcje "w locie"
Co zrobić, aby jednostki z grupy w której jest pojazd, zaczynały gre na jego pokładzie?
W polu "specjalny" jednostek zaznaczyć opcje "w transporcie"
|
|
© 2025 OFP.pl, All Rights Reserved Site by F.C. |
|
|
|