¤ Strona główna
¤ Szukaj
¤ Archiwum
¤ Hosting
¤ Kontakt
¤ Forum
¤ Ogólnie
¤ Solucja
¤ Misje SP
¤ Wyspy
¤ Bohaterowie
¤ Cytaty
¤ Pojazdy
¤ Galeria
¤ Kody
¤ Wymagania
¤ Ogólnie
¤ Solucja
¤ Bohaterowie
¤ Wyspa
¤ Pojazdy
¤ Galeria
¤ Ogólnie
¤ Galeria
¤ Ogólnie
¤ Galeria
¤ Ogólnie
¤ Galeria
¤ Wymagania
¤ Ogólnie
¤ Galeria
¤ Podstawy
¤ Tryby
¤ Serwery PL
¤ Klany PL
¤ Podstawy
¤ Zakończenia
¤ Briefing
¤ Overview
¤ FAQ
¤ Pojazdy
¤ Jednostki
¤ Broń
¤ Obiekty
¤ Misje
¤ Kampanie
¤ Dema
¤ Misje do dema
¤ Patche
¤ Programy
¤ Wyspy
¤ Pozostałe


 
Podstawy
data: 24.01.2006 ¤ 19:02 ¤ autor: fifi
Opis funkcji edytora (góra):

Jednostki - Units (F1)
Ustawianie jednostek na mapie, podzielonych na strony konfliku podzielonych na:
Air - pojazdy latające
Armored - pojazdy opancerzone
Car- pojazdy nieopancerzone
Man - ludzie
Mines - miny
Objects - obiekty
Sounds - dźwięki
Oprócz klasy jednostki, można ustawić stopień (od szeregowca do pułkownika); sterowanie (opcje "do grania" wykorzystuje się tylko w misjach multiplayer); specjalny (w szyku, w transporcie, w locie), zamek (czy do pojazdu można wsiąść lub nie), oraz predyspozycje (odporność na odnoszone rany); kondycje fizyczną; paliwo; i ilość amunicji. Pole "Inicjacja" służy do wpisywania skryptów. Prawdopodobieństwo obecności odpowiada za szanse na pojawienie się jednostki w %. Rozrzut zwiększa strefe, w którym może pojawić się dana jednostka.

Grupy - Groups (F2)
Ustawianie grup na mapie, podzielonych na:
Zachód/Piechota
pluton piechoty - ośmiu żołnierzy i oficer
pluton piechoty zmecanizowanej - ośmiu żołnierzy, oficer, i M113
Zachód/Opancerzone
pluton czołgów M1A1 - 4 czołgi M1A1
pluton czołgów M60 - 4 czołgi M60
Wschód/Piechota
pluton piechoty - ośmiu żołnierzy i oficer
pluton piechoty zmecanizowanej - ośmiu żołnierzy, oficer, i BMP
Wschód/Opancerzone
pluton czołgów T80 - 4 czołgi T80
pluton czołgów T72 - 4 czołgi T72

Wyzwalacze - Triggers (F3)
Najważniejsze funkce wyzwalaczy to aktywacja skryptów, i zakończeń misji.
Możliwe jest kilka zakończeń, aby wyzwalacz zadziałał, należy w polu "Aktywacja" podać jedną ze stron konfliktów, albo zdecydować się na aktywacje przez element logiczny lub przez radio. Skrypty wpisuje się w pola "Warunek" ; "Przy aktywacji" ; "Przy dezaktywacji". Okno "Efekty" odpowiada za dźwięki i cutscenki.

Punkty trasy - Waypoints (F4)
Określają trase jednostki. Jest kilka rodzajów punktów trasy:
Ruszaj - jednostka pójdzie we wskazane miejsce
Zniscz - jednostka zniszczy wskazaną jednostke wroga
Wsiadaj - jednostka wsiądzie do wskazanego pojazdu
Znajdź i zniszcz - jednostka pójdzie we wskazane miejsce, i rozpocznie poszukiwanie wrogów
Dołącz - jednostka dołączy do wskazanej jednostki
Dołacz i poprowadź - jednostka prejmie dowództwo nad zaznaczoną
Wysiądź - jednostka wysiądzie z pojazdu w którym aktualnie przebywa
Przełącz - jednostka wykona od nowa wszystkie swoje punkty trasy
Załaduj - jednostki tej samej grupy co pojazd wejdą do niego
Wyładuj - jednostka tej samej grupy co pojazd wysiądą z niego
Wyładuj transport - pojazd wyładowuje jednostki przebywające na jego pokładzie
Utrzymaj - jednostka po dotarciu we wskazane miejsce, zatrzymuje się i broni je
Warta - jednostka po dotarciu we wskazane miejsce, po obronieniu go idzie do następnego punktu trasy
Pilnuj - jednostka po dotarciu we wskazane miejsce, atakuje każdą zauważoną jednostke wroga
Mów - jednostka mówi do wskazanej (przy wykorzustaniu skryptu)
Zaplanowany - aktywuje skrypt po dotarciu jednostki do poprzedzjącego go punktu trasy
Wsparcie - jednostka udziela wskazanej jednostce wsparcia (np. leczenia, naprawy)

Synchronizacja - Synchronize (F5)
Synchronizacja punktów trasy

Znaki - Markers (F6)
Znaki, które pojawiają się podczas misji na mapie

Opis funkcji edytora (prawy bok):

Zaawansowany/Łatwy: zwiększenie/zmniejszenie ilości opcji edytora

Okno "Intel": można w nim podać nazwę misji, czas i warunki atmosferyczne podczas trwania misji, sojusze partyzantów oraz opis (nie wyświetla się on nigdzie).

Wczytaj: wczytanie misji

Scal: scalenie misji z drugą

Zapisz: zapisanie misji (jako misja w edytorze, misja samodzielna sp, misja samodzielna mp)

Wyczyść: oczyszczenie mapy z jednostek

Misja:
wstęp - intro
misja właściwa
wynik: wygrana - outro w przypadku wygranej
wynik: przegrana - outro w przypadku przegranej

Pokaż/Ukryj ID: pokazywanie ID obiektów na mapie (dostępne od wersji 1.75)

Pokaż/Ukryj tekstury: pokazywanie tekstur mapy (dostępne od wersji 1.75)

Podgląd: włączenie misji

Kontynuuj: kontynuowanie grania w misje

Przerwij: wyjście z edytora

Pozostałe pytania:

Jak skasować jednostkę?
Zaznaczyc ją, i jednocześnie naciśnąć "ctrl" i "x"

Jak skopiowac/wkleić jednostke
"ctrl" i "c" (kopiowanie); "ctrl" i "v" (wklejanie)

Jak odłączyć jednostke od grupy?
Zaznaczyć ją, nacisnąć F2, i przeciągnąć niebieską linie w jakieś puste miejsce na mapie

Jak dołączyć jednsotke do grupy?
Zaznaczyć ją, nacisnąć F2, i przeciągnąć niebieską linie na dowódce grupy

Co zrobić aby helikopter tuż po zaczęciu misji był w locie?
W polu "specjalny" helikoptera zaznaczamy opcje "w locie"

Co zrobić, aby jednostki z grupy w której jest pojazd, zaczynały gre na jego pokładzie?
W polu "specjalny" jednostek zaznaczyć opcje "w transporcie"

© 2025 OFP.pl, All Rights Reserved
Site by F.C.